Sunday Love

1.23.2011

 Jeg har har tatt litt bilder til moodboardet mitt i helgen, litt sort, litt tre,
litt nytt, og litt gammelt.
 F'en har vært malt i flere farger, nå i tavlemaling, denne skal opp
på veggen men jeg må finne de andre bokstavene først..

 Over til noe annet, jeg har lånt dette bilde fra skjønne Silje med
 bloggen Drømmefabrikken, fordi jeg viiil ha et slikt teppe..
Babyen vil ha et slikt teppe mener jeg:)
Kan noen hjelpe meg?.. Enten med hvor jeg kan kjøpe det, -det
er kjøpt men hun visste ikke helt hvor, eller evt oppskrift..

13 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Bare innom for å ønske deg en fortsatt god helg, Tonje!

    Håper at formen er fin og at du nyter tiden!

    klem

    SvarSlett
  3. Hei hei Tonje!
    Nydelige bilder, alle sammen :)
    Mener å huske jeg har sett et tilsvarende teppe på Barnas Hus, merket Lille Lam, du kan jo sjekke det ut :)
    Ha en fin søndag, klem klem

    SvarSlett
  4. Å, det blir jo så fint:)
    Du, sjekk ut disse linkene;
    http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b6&d_id=13&lang=no

    http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b6&d_id=13&lang=no

    De har iallefall samme "firkanteffekten":)
    Det er bilde av et lignende også i "Myk Start", men finner ingen oppskrift på det der....

    KLEM:)

    SvarSlett
  5. Det ble samme link to ganger det!
    Denne mente jeg:)

    http://ajustinanemess.blogspot.com/2010/07/enkelt-babyteppe.html

    ;)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Jepp, Aksel har et lignende i lyseblått, som mormor strikket. Enkelt, men det tok litt tid med henne, så det ble veldig lite hihi. Jeg har Lille Lam pleddet også, det er ikke helt slik, men veeeldig fint det også:)

    Ha en fin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  8. Gorgeous photros Tonje!
    and... ... that baby!!!! ... ... soooooo sweet!
    happy wk,
    Rosa

    SvarSlett
  9. fint ...!

    og tavlen under er
    superkul ...!

    fin søndag på deg, klem

    SvarSlett
  10. Stilige bilder! Gjør seg godt på moodboarden din tenker jeg.

    Ang teppet så mener jeg at det er oppskrift på et som ligner veldig i Myk Start boka. Nydelig er det i alle fall.
    Ha en strålende søndag.
    Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  11. For noen stilige bilder. Du er en stor inspirator med alle de nydelige bildene du tar. Jeg blir helt fasinert og får så lyst til å bli like flink. Men har lang vei å gå. Synes det er spennende å prøve meg fram, men har vel skjønt at jeg må lese litt også:-)

    Synes også du har et flott interiør i huset ditt.

    Ha en fin søndagskveld.

    SvarSlett
  12. Skjønne bilder! :D

    Firkanteffekten kan lett lages helt uten oppskrift, egentlig. Bare bestem deg for bredde og lengde på både teppe og ruter, og så er det bare å sette seg ned og telle og telle og telle... ;)
    Hvis du f.eks. ønsker kant på 10 masker rundt hele og ruter på 10 masker i bredden, så må de resterende maskene gå i oddetallstier. 50, 70, 90, 110... Eller _egentlig_ er jo ikke det så viktig heller, men jeg syns det ser penest ut. Så er det bare å lage kant 10 masker glattstrikk(?) + 10 rette, 10 vrange, 10 rette, 10 vrange osv + kant 10 masker glattstrikk. Og så strikker og strikker og strikker du til du har fått ønsket lengde, og vips - rutete teppe! ;)
    ..men sjekk gjerne ut de oppskriftene som ble linket her ;) Sikkert lettere å forholde seg til en oppskrift enn min tøysete forklaring :P
    Ha en god ...uhm... natt! ;)

    SvarSlett
  13. Silje har kjøpt "teppet" på Lindex. Og det er egentlig et tube skjerf;)
    (jammen bra hun har meg tilå huske ting for henne, haha).

    Men det er ikke vanskelig å strikke et sånt heller.. lykke til:)

    Camilla

    SvarSlett


 

Forever Love © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger