Sånn ble jeg Prinssse vil ikke

4.13.2011



Sånn ble jeg Prinsesse-vil-ikke

Nei, nei, nei, nei, nei,
nei, nei, nei, nei, nei
nei, nei, nei, nei, nei! sa jeg,
og da sa mamma: Ja,
da kroner vi deg
til Prinsessen over Nei
Så kan du gå og skrike
i ditt eget kongerike
Prinsesse, ja!
Det passer meg bra!
-Cathrine Grøndahl

Det er ganske fasinerende og til tider frustrerende  hvordan en to-åring helt besvisst bruker supersjarmen sin til å få til akkurat det hun vil,
og hvordan hun kan være akkurat passe usamarbeidsvillig når det passer henne bedre.. 
Som for eksempel å gjøre det motsatte av det jeg ber henne om,
 krokodilletårene, gjerne foran kjøleskapet, det begynner med -skal ha
ditt og datt, så kommer tårene og når ikke det hjelper kommer hun på det sikre kortet.
-Kan jeg være så snill å få mamma? mens hun smiler med hodet litt på skakke.

Ha en fin onsdag!


11 kommentarer:

  1. Viljen de små har er ganske imponerende, og til tider utroooolig irriterende. Men, de er jo søte og.. :) Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Hihihi, kjenner meg sååå igjen! Hadde en liten episode foran kjøleskapet idag tidlig!

    Nyyyydelig kjøkken du viser under her :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Herlig♥
    Jepp, slik er våre søte små.
    Men klart de må få....
    Hihi.

    Aksel er så glad i å se i reklamer, spesielt fra lekebutikker... da sier han: "Aksel vil ha sånn, mamma. Aksel vil den mæ (=også) og den. Mamma, Aksel vil ha alt".
    Klart han skal få!
    Hihi.

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Hihi ♥ Søtt skrevet;))
    Og nydelige bilder av Prinsesse vil-ikke;)

    Husker jeg hadde en slik prinsesse jeg og, prinsen var mye enklere og ha med og gjøre i 2-6 års alderen enn min lille prinsesse ja, tror det er litt jentegreie det der;)

    Nå er hun 12 år, og nå er hun Prinsesse-vil, men får ikke lov!
    Hahaha...

    Ha en fin onsdag!

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Det sies at sterk vilje er bra for utviklingen - men ikke alltid like enkelt å verdsette for oss foreldre :)

    Superskjønn jente!

    B I R T E

    SvarSlett
  6. Jeg kjenner meg sååå igjen. :) Prins vil-ikke bor nemlig her. ;)

    Heldig for dem at de er søte.

    Elsker bildene fra kjøkkenet under her. Utrolig lekkert!

    Klemmer fra Hanne Mette

    SvarSlett
  7. Akk, ja! Dette lyder kjent. Min prinsesse på 4,5 år holder enda på...bare at metodene er enda mere utspekulert. Lotte: "Jeg er sååå glad for at du er mammaen min for du er så utrolig snill. Skal vi ha dessert i dag?". Tør ikke tenke på hvordan det blir når de blir tenåringer... :o)

    SvarSlett
  8. He he he, søte bilder :) Og kjenner meg ganske greit igjen ja :) ha en fin kveld.

    SvarSlett
  9. Hihi - ja, disse søte små vet virkelig hva de vil! Flotte bilder som alltid! :)

    Klem

    SvarSlett
  10. de har en utrolig stahet disse søte små ungene våre, og som du sier de har en helt egen måte å sjarmere oss på. enkelte ganger må man bare snu seg vekk for å gjemme ett lite smil :-) ønsker deg en flott kveld videre. klem Helen

    SvarSlett
  11. Hehe.. sterk vilje er en bra egenskap, utrolig flotte bilder av en nydelig liten jente:)

    SvarSlett


 

Forever Love © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger