Tirsdagsmys..

7.12.2011

Brownie servert med blåbær fra hagen.

350 g mørk sjokolade
350 g smør
6 egg
5 dl sukker
1 dl hvetemel 
6 dl valnøtter, grovt hakket
2 dobbel daim grovt hakket

Smelt sammen sjokolade og smør. 
Visp egg og sukker i en kjøkkenmaskin i 5-10 minutter. 
Bland inn sjokoladen og sikt i melet. 
Tilsett de hakkede valnøttene og hell røren i en liten langpanne, 
ca 20 x 30 cm, som er dekket med bakepapir. 
Strø over hakket daim og stek kaken ved 170 grader i ca. 45 minutter. 
Sjekk om kaken er klar med en kakepinne. 
Frisk frukt og bær, sorbet eller myk pisket krem smaker godt til. 

Denne kaken er best å bake dagen før slik at den får  satt seg. 
Valnøtter kan gjerne byttes ut med andre nøtter.
(jeg pleier å bake den uten mel.)

Ha en fin tirsdag!

8 kommentarer:

  1. Den høres og ser skikkelig god ut:) Tror jeg skal prøve meg på denne i morgen.

    SvarSlett
  2. Så godt ut!
    Og gratulerer med gutten, så skjønn han er!

    SvarSlett
  3. Mmmmm, den så god ut! Tror jeg må tipse mamma.. hihi, hun holder på å fylle opp fryseren min med bakevarer om dagen!

    Håper alt står bra til med dere!

    Klem

    SvarSlett
  4. Det så deilig ut! Nå fikk jeg veldig lyst på brownies..

    SvarSlett
  5. Hälrigt med tisdagsmys;) Kram Johanna

    SvarSlett
  6. Hei Tonje..

    Kjempefin Blogg!
    Og nammm og kaka ser god ut:)

    SvarSlett


 

Forever Love © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger