Melkers Barnehagekit

10.24.2011




 til gullegutten, en ny favoritt!! 

Vi er vel hjemme etter et døgn på barneklinikken med lillegutt
 det viser seg at vi har fått et ørebarn, han har hatt 3 ørebetennelser
i sitt nesten 4 mnd liv stakkars liten.
Men det finnes noen tips og det deler jeg gjerne.
I Korea er det gjort en stor studie på flere hundretusen barn
hvor halvparten fikk vannspray og halvparten fikk saltvannspray
hver morgen og kveld i flere mnd. De som fikk saltvannspray hadde
betydelig mindre plager og holdt seg mer frisk. 
Dette tipset har jeg fått av en venninne som er lege og jeg akter å
prøve dette på begge mine barn dette vinterhalvåret!
Og så tran, men det er old news :-)
Har dere forresten prøvd nye Easy Tran?
GENIALT ikke noe søl og jeg brukte den til antibiotika også.
Da gikk den ned lett som bare det.
(dette er ingen snikreklame, men jeg kjøpte en pk forleden og den funker!)

Ha en fin kveld!


13 kommentarer:

  1. For en utrolig fin drakt! Lykke til med lillegutten.

    hilsen Mie

    SvarSlett
  2. Så utrolig herlig kit :-) Keramikken du lager er så stilig!! Gleder meg til du skal begynne å selge. *ønske seg* ;-)

    Klem Ellen

    SvarSlett
  3. det settet var bare herlig da!

    ørebarn er ikke så kjekt, lykke til hvertfall, og god bedring:)
    klem ellemell

    SvarSlett
  4. Nydeleg strikkesett. Behageleg for barnet og skjønt å sjå på. Første gang eg er innom bloggen din. Her kjem eg gjerne igjen :)

    SvarSlett
  5. For et flott strikket sett! Det kan jeg tenke dere begge to gleder dere til å ta i bruk.

    Jeg vet at øretull kan vokse bort med tiden. God bedring til den lille prinsen. :))

    SvarSlett
  6. ...ja, det med saltvann har jeg troen på!!! Og tran er jo en gammel slager som er bevist funker!

    bra du oppklarer dette med snikreklame, hehe... føler av og til når jeg skriver positive ting eller hvor jeg har kjøpt noe at "noen" der ute tror jeg driver snikreklame - og det gjør jeg ikke - hehe. 100% sponsefri :o)

    Nydelige strikkeklær du viser :o)

    Klem til deg.

    SvarSlett
  7. Stakkars liten! Håper han kommer seg fort! Klem c.

    SvarSlett
  8. nydelig strikkesett!
    og leit med ørebetennelser..!
    hold han unna melk når den tid kommer. Bruk heller rismelk.

    SvarSlett
  9. Dette var jo et genialt tips, tusen takk. Da er vår pakke Easy Tran kjøpt og betalt så var det bare å vente på postmannen :) Enn så lenge blander vi tranen inn i grøten hans, men det er vel begrenset hvor lenge det går også. Så leit å høre at småen er ørebarn forresten. Det var jeg også frem til jeg fikk lagt inn dren i ørene som 4 åring. Ikke morro for hverken liten eller stor :(

    God bedring til lillegutt og en fin dag til mor :)

    SvarSlett
  10. Nydelig strikkesett! Deilig med strikk til de små:)

    Kjipt med ørebarn. Minstemann hos meg var også det, og sprakk trommehinne da han var 3 mnd (dagen før dåpen). Har erfart at saltvannspray funker bra, men måtte faktisk noen ganger ty til "sterkere saker" når han var skkkelig tett. Minstemann har også sovet med hodeenden på seng hevet opp omtrent hele sitt første leveår... Nå er han snart 2 år, og vi var på kontroll på sykehuset for få uker siden. Alt er nå normalt, og han spiller dren. Lykke!

    Håper din lillegutt vokser det av seg uten for mye styr.

    Hilsen Sofie

    SvarSlett
  11. Huff. Høres ikk bra ut. God bedring til lillegutt.

    Og for et flott sett :)

    Kirsti

    SvarSlett
  12. Nydelig strikkesett:)
    Øre barn er ikke morsomt å ha, min 12 åring var sånn da han var baby og som din hadde hatt mange de fire første månedene av sitt liv. Tromme hinnene sprakk tre ganger hvor det kom puss ut av ørene hans. Han vokste det heldigvis av seg, etter 10-11 måneders alderen var han fri for øreverk. Jeg er ingen ekspert men tror kanskje at når de er så små er øregangene veldig trange og får de noe inn der som slim, melk osv så renner det ikke like enkelt ut igjen. Det er jo innen i fra jeg mener problemet oppstår. Hold ut begge to og forsøk å gjøre det enkelt for den lille, tror ikke det finnes en enkel utvei, en kan bare forsøke. Jeg gir mine barn eye q kapsler og det morsomme er at min fire åring elsker å bite istykker kapslene å høre de kneppe smaken er ikke noe problem for henne, hun elsker det, men så har hun fått det i flytende form siden hun var noen måneder.

    Lykke til

    Liza

    SvarSlett
  13. Så nydelig sett og fargekombinasjon!

    Du har brukt Mitu Garn -brukte du da pinnestr som angitt i oppskriften eller?

    Håper gutten vokser av seg øreproblemene fort....
    :-)

    SvarSlett


 

Forever Love © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger