Eggefat

3.23.2012

Jeg tror det kan bli søtt og koselig å servere egg i forskjellige farger på dette fatet til påske.
Eggene har jeg farget ved hjelp av løkskall og de kan spises:)
Grønne egg, får man av å koke dem i spinatvann. 
Røde egg, får man av å koke dem sammen med rødbeter. 
Lyseblå egg, får man av å koke dem sammen med rødkål. 
Kraftige gule egg. får man av å koke dem sammen med gurkemeie.
Vanlige gule egg, får man av det brune skallet på løken.
For å farge eggene gule, må du først koke løk skallet i 30 min.
Deretter heller du vannet gjennom en sil og lar det avkjøle.
Siden legger du eggene i det kalde vannet og lar dem koke til de har fått god farge. 
Tilsett noen dråper eddik så fargen fester seg.  

 Ha en fin start på helgen!

 

9 kommentarer:

  1. Takk for den store ideen, jeg skal prøve! :)
    klem

    SvarSlett
  2. Åhhh, tusen takk for tips!! Har lurt på dette.. Nå spør jeg sikkert et dumt spm, men blåser man egget ut før man legger det i vannet?

    Klem

    SvarSlett
  3. Så morsomt fat:)
    Kos og servere fargede egg i påsken ja, det hører liksom med ♥

    SvarSlett
  4. Stilig fat! Du har ein heilt nydelig blog, og stil!

    Til påske pleier eg å hive løkskal oppi med egga og koke det i 7 min (eller kor mange minutt du pleier, alt etter om du likar blaut- eller hardkokt). Det er altså ingen vits å koke skalla først, og sile og avkjøle osv :)

    God helg til deg!

    SvarSlett
  5. Fantastisk eggfat; elsker løsningen din!

    SvarSlett
  6. Så utrolig fint fat;)
    Og Godt tips altså!

    Klem, og god helg Tonje!

    SvarSlett
  7. knalltøft eggefat, ett slikt skulle jeg hatt

    SvarSlett
  8. Å så utrolig artig! Dette skal jeg jammen prøve meg på! :)
    Takk for supert tips..

    Fin fin dag til deg og dine
    Klemmer og smil fra meg

    SvarSlett


 

Forever Love © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger