DIY Bursdagskrone

4.15.2012




Langt ut i de sene nattetimer og i siste liten laget jeg bursdagskrone i gave forleden.
Det er ikke vanskelig men det tar litt tid.. Og det var veldig kjekt å lage gutte-
krone til en forandring... Jeg får snart laget en til til lillegutt,
stoff har jeg valgt og funnet frem allerede:)

Du trenger mønsterpapir, eller matpapir, vliselin, vlisofix og stoff selvfølgelig.
Lurt med et hodemål også, den jeg laget var litt liten:(

Tegn kronemønster på matpapir det er bare
sjarmerende om det ikke er helt jevne
kroner.

Fest kronemønster med knappenåler på dobbelt stoff du vil bruke,
  la stoffene ligge rett mot rett. Klipp ut kronen.
Stryk så på vliselin på vrangsiden av den ene siden av stoffet, sy kronen sammen rett mot rett
men bare ene kortsiden og kronene. Nå kan du vrenge kronene
og få dyttet de godt ut med en penn el. før du snur den tilbake 
og syr sammen langsiden.. Og vrenger
den gjennom kortsiden som fremdeles står åpen..
 Forstod dere den?... Skulle
visst tatt et bilde..
Etterpå syr jeg en kant rundt hele og applikerer ( her bruker du vlisofix) på
det jeg synes passer til den som skal ha den..

Ha en super søndag!



13 kommentarer:

  1. Utrolig fin, du er jammen flink!!

    Lager du på bestilling:-)?

    SvarSlett
  2. Helt nydelig!!! Jeg har også lyst å bestille:))))

    SvarSlett
  3. Nydelig!


    Takk for at du er med på gavedrysset mitt.
    Ønsker deg en fin søndagskveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  4. Hei Tonje! Superfin blogg du har her! For ikke å snakke om de nydelige bildene, du er en dyktig fotograf (regner med det er du som har tatt bildene?). Takk for sist, forresten, hos Cathrine, veldig kjekt å bli litt bedre kjent! :)

    Klem fra Eirin

    SvarSlett
  5. Anonym og Michaela, jeg lager ikke på bestilling:-)

    SvarSlett
  6. Eirin <3

    Tusen takk for gode ord, det er jeg som tar bildene ja:-)

    Takk for sist det var veldig koselig og vittig, jeg liker deg og humoren din!!

    Tvi tvi og lykke til med alt:-) Gleder meg til å lese en gang:)

    Klem Tonje

    SvarSlett
  7. Så flott krone, skal si du klarer å få det til:)) Nyt resten av søndagen, klem fra Agnete:)

    SvarSlett
  8. Så nydelig krone!! Du er så flink :)
    klem fra Millie-Moi

    SvarSlett
  9. Den var superfin, gjett om jeg skal lage en slik til juniguttens 2-årsdag!! Takk for inspirasjon!

    Har du brukt vanlig bomullsstoff?

    Klem

    SvarSlett
  10. De kronene dine er jo bare helt utrolig sjarmerende! :-)

    Men, du bruker ikke vliselin på selve kronen....og så vlisofix til applikeringen? Eller?
    Og, hvordan fester du den? Med borrelås? Eller trykknapp?

    SvarSlett
  11. Hei Kristine,

    Det er selvfølgelig det beste, takk!

    Fester den med to borrelåser jeg:-)

    Tonje

    SvarSlett
  12. Tusen takk for super oppskrift - jeg har akkurat laget ferdig en fiiin 2-årskrone.

    Hilsen Ingrid :)

    SvarSlett


 

Forever Love © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger