"There is a crack...

10.21.2015

...in everything.
That´s how the light gets in."

Sier en av mine favorittartister Leonard Cohen. 

Jeg syns det passer så godt til lyktene mine. 
Jeg lager de med mine hender, mine hender
som jeg ser på som en forlengelse av
mitt hjerte. 
Så.. 
jeg lager de med hjertet hver og en. 

Noen er skeive, noen har ord, 
noen har sprekker, de er skjøre,
men samtidig er de sterke.

De er litt av meg.

Lykten på bilde har "Josephines" blonder på seg,
de er heklet av barnas tipp-tipp oldemor.

Jeg opplever at selv hvor mørkt alt kan føles, 
er det også alltid lys, det gjelder å åpne
opp for lyset, og velge å se det, 
og slippe det inn.

Lyktene vil de alltid minne meg om lille Wilma.
For det var til minne om henne jeg laget, min første
lykt...

1 kommentarer:

  1. Älskar dina fina lyktor, var kan man köpa dem???
    Min syster dog när hon var tolv, för 39 år sen, hennes namn var Wilma så vackert.

    Kram Marion

    Kram Marion

    SvarSlett


 

Forever Love © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger